søndag den 15. december 2013

Jesse McCartney - In Technicolor pt. 1 EP

Tirsdag d. 10 december var en GOD dag for pop elskere rundt omkring i verden! Denne dag blev der nemlig udgivet 2 EP'er af henholdsvis Midnight Red (se andet indlæg omkring dette) OG Jesse McCartney!

Jesse McCartney var i sommers på Nordamerikansk tour med Backstreet Boys og her løftede han sløret for en kommende EP. Den er nu kommet og klar til anmeldelse!

EP'en hedder "In Technicolor, pt. 1" (Kan fås på Itunes) og løfter sløret for en ny og forbedret version af Jesse McCartney's musikalske univers. 

McCartney er på EPén stærkt inspireret af den gen-indfundne 70'er pop, som bl.a. Bruno Mars har været med til at indføre.

EP'en indeholder 4 sange, 3 uptempo og en stærk ballade:

1. In Technicolor, pt. 1
2. Back Together
3. Tie The Knot
4. Checkmate

1.
Første nummer på EP'en, "Technicolor, pt,1" handler om udvikling. Udvikling er EP'ens råde tråd, første nummer løfter sløret for hvad man kan forvente af voksne ting fra Jesse McCartney. I et interview med McCartney, siger han selv: "Når man er 26 år, begynder man at tænke over ting som "Hvem skal jeg leve resten af mit liv med?"": Og denne tanke mærkes stærkt i lyrikken fra "Technicolor, pt.1", som bl.a. starter op med: "Get a job, pay the rent, wash, rinse, repeat, do it again".
2.
"Back Together" er første udspil fra EP'en, altså en slags "single". Den er en kærligheds sang, som handler om hvordan man kan komme til at fortryde at man er gået fra en kæreste eller god ven, som man - når man kigger tilbage - egentlig havde det perfekt med. 
"Back together" hører også med i en gode råde 70'er tråd på EP'en og har repræsenteret EP'en og Jesse McCartney's nye stil, rigtig godt. Det er fedt at høre at McCartney kan mere end et par maskinelle rytmer og at hans stemme og optræden kan holde til flere jazzede blæsere.
3.
Hvis man før på EP'en har tænkt "Lugter det her ikke af en gang Bruno Mars & "Treasure"?" så lugter den endnu stærkere på "Tie the Knot". Jeg synes det er en skam, at Jesse McCartney går så stærk i hælene på en anden kunstner, at det nærmest kommer til at virke som om han "bare" kopier fordi det er tidens nye musik! Ser man bort fra musikken, så kan mange på 25-26 år nok godt identificere sig med lyrikken, som handler om det pres man kan komme ud for, fra omverdenen. Mange begynder at tænke "Jeg er for gammel til at gå fra den ene kæreste til den anden. Jeg skal starte familie og det helst nu" og denne tanke gives der også udtryk for i nummeret... denne nummer skal høres og i omkvædet kan man hører de skyndende-tanker som man kan få når alle lige pludselig kommer i fast forhold, flytter sammen, får børn, osv. medens man selv står og nærmest ikke ved hverken til eller fra.
4.
Fjerde og sidste nummer, men nok det største nummer på EP'en er "Checkmate". Da jeg tænkte på hvordan jeg skulle anmelde denne EP, syntes jeg det ville være svært at give en fuldt ud anmeldelse af "Checkmate", uden at give jer et stemnings billede fra da jeg hørte nummeret første gang i Toronto, 7 August 2013:
Nu skal du så tænke på en smuk sen sommer aften, solen er ved at gå ned og du hører denne sang:
Da jeg hørte den første gang, tænkte jeg "DER VAR DEN! Det er simpelthen grunden til at jeg ved den nye EP og det nye musik fra Jesse McCartney, bliver et godt stykke arbejde!" Det var en så SMUK oplevelse, at det toppede resten af aftenen og det er den følelse jeg stadig får, nu når jeg hører denne sang på REPEAT :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar